Podľa Accenture sa zvýšil dopyt po nositeľných technológiách
BRATISLAVA 13. januára – Vo svete spotrebnej elektroniky dominujú smartfóny, HD televízory, notebooky a tablety. Avšak podľa najnovšieho prieskumu Accenture Digital Consumer Tech Survey 2014 sa na trhu vytvára výrazný záujem spotrebiteľov o nákup tzv.– nositeľných technológií (wearables). Fitnes monitor si v roku 2014 plánuje zakúpiť až 52 % opýtaných. Prieskum realizovaný na viac ako 6000 respondentoch v šiestich krajinách (Austrália, Kanada, India, Južná Afrika, Veľká Británia a USA) ukázal, že mnoho z opýtaných má záujem aj o kúpu smarthodiniek (46 %) a okuliarov pripojených na internet (42 %).
Nositeľné technológie poskytujú širokú škálu možností. Fitnes monitory sledujú srdcovú činnosť a spálené kalórie, okuliare s internetom zasa umožňujú browsovať, robiť digitálne fotografie a prijímať hands-free notifikácie.
„V minulom roku sa nositeľné technológie ukázali ako ďalšie veľké odvetvie trhu so spotrebnou elektronikou, najmä pre zdravie a wellness,“ povedal Mattias Lewren, globálny riaditeľ divízie Accenture Electronics and High-Tech. „Výrobcovia spotrebnej elektroniky by mali zvážiť investície do inovácie a dizajnu nositeľných produktov a vytvárať ekosystémy, ktoré prepoja nositeľné zariadenia so širšou škálou interaktívnych digitálnych sietí. Každý spotrebiteľ je zároveň aj digitálnym spotrebiteľom, čoho dôkazom je aj enormný záujem o nositeľné technológie.“
Spotrebitelia túžia po „phabletoch“
Okrem týchto zistení výskum zaznamenal aj značný záujem o kúpu tzv. phabletov, teda novovznikajúcu kategóriu mobilných zariadení, ktoré kombinujú funkcie smartfónu a tabletu. Veľkosť ich obrazovky sa hýbe medzi päť až sedem palcov, čiže niečo medzi tradičným smartfónom a tabletom. Viac ako polovica (51 %) spotrebiteľov uviedla, že namiesto kúpy tradičného smartfónu by v roku 2014 uprednostnili
Zároveň, jedna tretina opýtaných potvrdila, že v nadchádzajúcich 12-tich mesiacoch plánuje zvýšiť výdavky na digitálne zariadenia. V priebehu roka 2014 si napríklad 52 % opýtaných chce kúpiť smartfón a 40 % tablet. Podobne, 41 % má v úmysle kúpiť si HDTV a 38 % laptop. Plány spotrebiteľov kúpiť si tieto štyri typy multifunkčných zariadení ďaleko prevyšujú zámery nákupu zariadení s jednou funkciou, ako sú domáce herné konzoly (25 %), GPS (23 %) alebo čítačky kníh (22 %).
O spoločnosti Accenture
Accenture je globálna spoločnosť poskytujúca odborné služby v oblasti manažérskeho poradenstva, technologických služieb a outsourcingu. Má približne 281.000 zamestnancov a poskytuje svoje služby klientom vo viac ako 120 krajinách. Vďaka kombinácii jedinečných skúseností a rozsiahlych znalostí naprieč všetkými odvetviami, doplnenými rozsiahlym výskumom celosvetovo najúspešnejších firiem, spoločnosť Accenture pomáha svojim klientom stať sa vysoko výkonnými spoločnosťami. Spoločnosť za fiškálny rok končiaci k 31.augustu 2013 dosiahla celosvetový obrat 28,6 miliardy amerických dolárov. Pre viac informácií o spoločnosti Accenture navštívte www.accenture.com.
PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .
ax