IBM urýchľuje poznatky v oblasti Big Data
BRATISLAVA 14. novembra – Nové laboratórium IBM zjednocuje dáta, odborné znalosti a analytické nástroje, ktoré povedú k efektívnejšiemu využitiu veľkých objemov dát, Big Data v jednotlivých odvetviach vrátane maloobchodu, medicíny a financií. Spoločnosť IBM vytvorila špeciálne laboratórium, tzv. Accelerated Discovery Lab, v ktorom budú jej výskumní pracovníci riešiť úlohy zamerané na odhaľovanie doteraz neznámych vzťahov medzi rôznorodými súbormi dát. Tie by mali prispieť k podrobnejšiemu preskúmaniu dát pochádzajúcich z rôznych zdrojov a vytvoreniu špeciálnych výskumných tímov zaoberajúcich sa napríklad textovou analytikou či možnosťami spracovania prirodzeného jazyka na základe výsledkov výskumu superpočítača Watson.
Výkonná hardvérová a softvérová infraštruktúra, ako aj rozsiahle skúsenosti v Big Data umožňujú IBM efektívne skrátiť čas na dosiahnutie výsledkov, ktoré budú môcť podniky a inštitúcie použiť pri riešení reálnych problémov v oblasti biznisu. Nové znalosti v oblasti tzv. veľkého objemu dát – Big Data by mali napomôcť aj pri vývoji nových liekov.
V súčasnosti trvá vývoj nového lieku od začiatku po jeho sériovú výrobu v priemere 12 až 15 rokov, pričom 90 percent výskumu nekončí úspechom v podobe nového lieku. V oblasti vývoja nových liekov sa ročne preinvestujú miliardy dolárov. Nové špeciálne laboratórium IBM zamerané na Big Data umožní urýchlenie tohto výskumu, na základe analýzy množstva publikovaných vedeckých prác, a v krátkom čase dovolí výskumným pracovníkom využiť nečakané väzby a doteraz nepoznané súvislosť medzi jednotlivými látkami, čo môže viesť k ďalším inováciám v oblasti farmácie a ďalšiemu urýchleniu vývoja nových liekov.
V oblasti sociálnej analytiky nové laboratórium IBM nájde uplatnenie pri analýze terabajtov dát, ktoré sú už dnes schopní obchodníci zhromaždiť o svojich potenciálnych zákazníkoch, pričom im umožní lepšie pochopiť správanie a potreby klientov. IBM Accelerated Disocvery Lab pritom nebude skúmať potenciálnych zákazníkov na základe demografických údajov, ale podľa ich personálneho rebríčka hodnôt a potrieb. Big Data tak pomôžu firmám lepšie pochopiť svojich zákazníkov na základe informácií zozbieraných na sociálnych sieťach a pomôžu zadefinovať nový prístup k zákazníkom v oblasti marketingu. Obchodníci budú potom schopní lepšie identifikovať jednotlivé segmenty svojich zákazníkov, ako aj vzorce ich nákupného správania.
Viac informácií nájdete Tu:
http://www-03.ibm.com/press/us/en/pressrelease/42169.wss
O IBM
Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje klientom svoje služby už viac ako 100 rokov. Celosvetovo pôsobí vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické pokrytie, a zamestnáva vyše 430 tisíc zamestnancov. Poslaním spoločnosti IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení pomáhať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich konkurencieschopnosť na trhu. Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej generálnym riaditeľom je Branislav Šebo. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.
PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .
ax