Nepozerajte len na cenu. Pred nákupom techniky počítajte
BRATISLAVA 8. októbra – Nákup nových zariadení do skladov či výrobných hál by nemalo byť unáhlené rozhodnutie. Skôr než si pre svoj podnik vyberiete vhodné zariadenie, premýšľajte o jeho reálnom využití. Lákadlo v podobe zaujímavej vstupnej ceny totiž ešte nemusí znamenať, že naozaj ide o výhodnú kúpu. Nemenej dôležité sú náklady na prevádzku a servis. Ale aj životnosť techniky či jeho zostatková hodnota v prípade opätovného predaja. Okrem vstupnej ceny zvažujte aj celkové náklady na prevádzku.
„Porovnanie celkových nákladov na prevádzku (TCO) je objektívnejšie než hodnotenie podľa vstupnej ceny,“ hovorí Martin Urban, generálny riaditeľ Jungheinrich Slovensko. Pre lepšiu predstavu, pri dvojzmenovej prevádzke najazdí vysokozdvižný vozík so spaľovacím motorom a s nosnosťou tri tony zhruba 2 500 motohodín ročne. Okrem ceny, ktorú zákazník zaplatí jednorazovo, prípadne prostredníctvom finančného lízingu, treba do celkových prevádzkových nákladov započítať aj náklady na obsluhu, spotrebu PHM, údržbu a servis techniky. Úspora počas šesťročného používania môže v závislosti od typu zariadenia a konkrétneho výrobcu predstavovať až desiatky tisíc eur.
Trhová jednotka Jungheinrich netají, že kúpna cena jeho zariadení môže byť v porovnaní s konkurenciou vyššia. „Tak je to napokon pri všetkých prémiových značkách,“ zdôrazňuje M. Urban. Vyššia vstupná cena sa vráti práve v podobe spomínaných celkových prevádzkových nákladov. Pre klientov, ktorí flotilu manipulačnej techniky aktívne využívajú, je otázka nižšej spotreby pohonných hmôt či energie veľmi dôležitá. Inovácie z centrály v nemeckom Hamburgu, kde Jungheinrich sústredil vývoj a výskum, zabezpečujú technike európskeho lídra aj vyšší výkon. „Vďaka tomu prepraví za rovnaký čas viac tovaru,“ vysvetľuje M. Urban.
Viac informácií:
www.dobaskladova.sk
Vyhlásenia a oznamy je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .