Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
3. októbra 2013 PR správyPodnikové info od PRservis.skSITA Diskusia()

Výsledky potravinových kontrol sú iné ako medializované

BRATISLAVA 3. októbra – Slovenská spoločnosť CBA Slovakia, a.s. nesúhlasí s medializáciou čiastočných výsledkov kontrol a zjednodušovaním rôznych rebríčkov a odbornej terminológie. Riadi sa platnou legislatívou a vystupuje ako riadny daňový subjekt, zodpovedný zamestnávateľ a ponúka kvalitný tovar.

„Sme nemilo prekvapení dezinterpretáciou pri medializácii výsledkov kontrol. Uvedomujeme si, že médiá pracujú pod obrovským tlakom, no mali by zverejňovať údaje korektne. Z výsledkov kontrol vyplýva, že v období od 1.6. do 15.9. sa na treťom mieste, čo do počtu nedostatkov zo sledovaných reťazcov, umiestnila CBA. Správny údaj 31,14 % sa vzťahoval na CBA, nebolo špecifikované, či kontrola prebehla vo všetkých 10 samostatných právnych subjektoch používajúcich franšízu (čo je cca 550 prevádzok) alebo napríklad iba v CBA Slovakia, a.s.(343 prevádzok). Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka navyše potvrdilo zvýšenie počtu nálezov najmä po pracovnej dobe, kedy sa prevádzkach nenachádzajú zákazníci, len zamestnanci, ktorí upratujú, chystajú obchod na ďalší deň,“ komentuje Vladimír Kocúrek, viceprezident spoločnosti CBA Slovakia, a.s. ktorá je jedným zo samostatných právnych subjektov pôsobiacim pod franšízou CBA a dodáva: „Hovorí sa, že štatistika je presná veda o nepresných číslach. Myslíme si, že zložité údaje by nemali byť zľahčované a interpretované iba ako bulvárne zaujímavé rebríčky a hitparády tých najhorších v danom období. Dehonestujú tak prácu kontrolórov i obchodníkov. Rebríčky reťazcov sa navyše uvádzajú pred fotografiami pokazeného tovaru, ktoré často pochádzajú z priestorov nákladných vozidiel ambulantných predajcov, nie z plochy a skladov sietí.“

Zákony platia pre všetkých rovnako. Žiaľ metodika kontrol zahŕňa najmä reťazce, nie je to vyvážená vzorka zo všetkých predajcov rýchloobrátkového potravinového tovaru, vrátane e-shopov, živnostníkov, franšizantov, ambulantných predajcov, trhových gastronomických prevádzok, donáškových služieb a predajcov pri tzv. predaji z dvora. Kontroly navyše porovnávajú reťazce, ktoré majú len niekoľko prevádzok s reťazcami, ktoré pôsobia v regiónoch a majú stovky predajných miest, a teda aj stovky zamestnancov (sektor obchodu je druhým najväčším zamestnávateľom v SR). Pritom prieskumy renomovaných agentúr potvrdzujú, že tovar nakupujú spotrebitelia hlavne na tradičnom trhu, teda v lokálnych predajniach do 400 m2. Astronomické pokuty možno vnímať aj ako spôsob, ako naplniť štátnu pokladnicu na úkor jedného segmentu trhu – obchodu. Nutné je podotknúť, že odvetvie sa rozvíja bez dotácií na pracovné miesta, subvencií a daňových úľav.

„Prioritou čisto slovenskej spoločnosti CBA Slovakia je spokojnosť a zdravie zákazníka. Predávame bezpečné potraviny, a tak kvalitné, ako ich deklarujú dodávatelia. Zamieňanie drobných nedostatkov so život ohrozujúcimi potravinovými škandálmi, nebuduje dôveru slovenského zákazníka v domáci slovenský obchod, ale výrazne podporuje napríklad cezhraničné nakupovanie, čo bude mať onedlho vplyv na maloobchodné tržby, zisky, DPH a samotnú zamestnanosť“ tvrdí V. Kocúrek a zdôrazňuje: „Podľa TOP 10 obchodu za predaj potravín v SR v roku 2012 sme na šiestom mieste a v súčasnosti máme vyše 90 000 držiteľov lojalitnej karty, čo je prejavom dôvery našich zákazníkov a zároveň nás zaväzuje stále zlepšovať poskytované služby.“

O CBA Slovakia, a.s.
Obchodná spoločnosť CBA Slovakia, Lučenec vznikla v roku 2003, aj keď podnikateľské aktivity jej zakladateľov siahajú až do roku 1992. V súčasnosti prevádzkuje dva veľkoobchodné sklady a 346 maloobchodných prevádzok po celom území SR, členených do troch hlavných maloobchodným reťazcov CBA Potraviny, Cent Supermarket CBA a Diskont CBA. Prevádzkuje tiež štvrtý formát, unikátny festivalový supermarket FEST Market CBA. Spoločnosť zamestnáva približne 2 500 zamestnancov a je jedným zo samostatných právnych subjektov pôsobiacim pod franšízou CBA.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk.

K téme

F&F a Tesco Online nákupy sú opäť najdôveryhodnejšie značky Slovákov Nórsky recept na úspech: ako participácia mení budúcnosť komunít

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Podnikové info

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.