SAS Risk Management Forum hovorilo o budúcnosti manažérov rizík
BRATISLAVA 28. júna – Manažéri rizík sa neustále zamýšľajú nad tým, ako popustiť uzdu obchodu a pritom neohroziť firmu skĺznutím do privysokých rizík, ako zodpovedať všetky otázky top manažmentu s obmedzenými kapacitami, ktoré na svojom oddelení majú, alebo ako postaviť biznis case pre rôzne typy riadenia rizík či odhaľovanie podvodov.
Odpovede na tieto otázky hľadala v predposledný májový deň na konferencii SAS Risk Management Forum takmer stovka risk manažérov z rôznych odvetví. Väčšina z nich – bez ohľadu na to či pracujú v bankovníctve, poisťovníctve, energetike alebo telekomunikáciách – zvykne v práci tráviť čas prevažne analýzou reportov a nespočetnými mítingami, na ktorých zadávajú svojim analytikom nové a nové úlohy vyplývajúce z predošlých analýz.
„Oddelenia rizík bývajú zahltené prácnym skúmaním a analyzovaním dát až to vyzerá, že nemajú čas na skutočné riadenie rizík,“ skonštatoval Jiří Nosál, biznis advisor spoločnosti SAS, ktorý v minulosti zodpovedal za riadenie rizík vo viacerých bankách.
Na konferencii s podtitulom Deň risk manažéra 21. storočia sa hovorilo nielen o tom, ako si „riskáči“ môžu uľahčiť každodenný život a riadiť riziká, obrazne povedané, cez tablet hoci aj z golfového ihriska. Stredobodom pozornosti boli témy, ako možno s využitím moderných analytických nástrojov eliminovať riziká, výrazne zlepšiť obchodné výsledky a tým aj celkovú výkonnosť firiem.
Spôsob ako dosiahnuť takéto ciele demonštrovali konzultanti Eva Slobodová a Peter Horný, keď prezentovali stratégiu zvýšenia predaja a aktivácie existujúcich klientov, ktorá umožňuje merateľne zvýšiť výnosy, znížiť náklady a znížiť straty. Napríklad banky môžu vďaka nej až päťnásobne zvýšiť počet nových úverov, zvýšiť efektivitu marketingových kampaní o 40 % a trojnásobne zvýšiť efektivitu pri reštrukturalizácii dlhov. Vedľajšími benefitmi tejto stratégie je tiež zvýšenie spokojnosti a zníženie odchodovosti klientov.
Risk manažéri sa tiež dozvedeli, že namiesto vymáhania je lepšie pohľadávky riadiť, integrovať ich manažment s riadením životného cyklu klienta a v konečnom dôsledku vďaka tomu zlepšiť obchodné výsledky (viac obchodov vďaka vyššej kvalite portfólia existujúcich klientov) a znížiť náklady na vymáhanie aj na refinancovanie.
Horúcou témou konferencie SAS Risk Management Forum boli nielen neplatiči, ktorí ohrozujú každú spoločnosť, ale tiež rastúci objem podvodov, ktoré sa stávajú čoraz sofistikovanejšie a organizovanejšie. „Podvodníci sú agilnejší, neustále menia stratégie a využívajú najmodernejšie technológie,“ zdôraznil Imam Hoque, generálny riaditeľ európskej divízie SAS Advanced Analytics.
Zastarané systémy pre odhaľovanie podvodov podľa jeho skúseností nevyhovujú súčasným požiadavkám, napríklad preto, že neumožňujú podnikať proaktívne kroky pre boj proti podvodom, ktoré sa prelínajú medzi reálnym a virtuálnym svetom. „Skutočne funkčný detekčný systém dnes identifikuje anomálie, vytvára prediktívne modely, prehľadáva databázy, analyzuje dáta aj prepojenia medzi podozrivými, pričom vždy zohľadňuje vzájomné prepojenia a súvislosti pomocou techniky sieťovej analýzy, ktorá je unikátna pre riešenia SAS-u,“ uzavrel Imam Hoque.
O SAS-e
SAS je popredným poskytovateľom riešení v oblasti biznis analytiky a odborných služieb. SAS, ktorý má viac ako 13 000 zamestnancov vo viac ako 400 pobočkách v 56 štátoch sveta, využíva celosvetovo viac ako 65 000 organizácií pre zlepšenie svojej výkonnosti pomocou spracovania obrovských objemov údajov, čo vedie napr. k rýchlejším a presnejším strategickým podnikateľským rozhodnutiam, ziskovejším vzťahom so zákazníkmi a dodávateľmi a dodržiavaniu regulačných požiadaviek. Od roku 1976 dáva SAS svojím zákazníkom na celom svete THE POWER TO KNOW®. Na Slovensku má SAS svoje zastúpenie od roku 1995 a špecializuje sa hlavne na finančný sektor, telekomunikácie a utility. Medzi najvýznamnejších klientov SAS-u na Slovensku patrí napr.: VÚB, a.s.; UniCredit Bank Slovakia, a.s.; Slovenská Sporiteľňa, a.s.; Prvá Stavebná Sporiteľňa, a.s.; OTP Banka Slovensko, a.s.; Allianz – Slovenská poisťovňa, a.s.; Union poisťovňa, a.s; Slovak Telekom, a.s.; U.S.Steel Košice, s.r.o. a iné. Viac informácií nájdete na ;www.sas.com/slovakia.
PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .
ax