Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
4. júla 2013 PR správyFinancie od PRservis.skSITA Diskusia()

Modernizácia železnice z N. M. n. Váhom do Púchova napreduje

BRATISLAVA 4. júla – K zlepšeniu podmienok a zvýšeniu záujmu cestujúcich o železničnú dopravu prispievajú nielen nové eurovlaky, ale aj modernizácia tratí a obnova staníc i zastávok. Po ukončení prác na trati Bratislava, Rača – Trnava – Nové Mesto nad Váhom v uplynulých rokoch pokračuje v súčasnosti modernizácia na nadväzujúcich traťových úsekoch od Nového Mesta nad Váhom do Púchova v dĺžke 58,6 kilometra pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu.

Projekty modernizácie železničných tratí sú financované cez Operačný program Doprava (OPD) z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie, zo štátneho rozpočtu a čiastočne z vlastných zdrojov Železníc Slovenskej republiky (ŽSR), nad rámec financovania, ako investora a prijímateľa pomoci. Operačný program riadi Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.

Modernizácia úseku Trenčianska Teplá – Beluša v dĺžke takmer 20,5 kilometra trvá od konca roku 2009 a ukončená by mala byť v prvej polovici budúceho roka. Celkové oprávnené náklady tohto projektu, ktorý Európska komisia schválila v júni tohto roku, dosahujú viac ako 231 miliónov eur. Európska únia z nich preplatí 85 %, podobne ako pri ostatných projektoch zameraných na rozvoj dopravnej infraštruktúry. Súčasťou realizácie prác na spomínanom úseku je modernizácia železničných staníc v Trenčianskej Teplej, Dubnici nad Váhom, Ilave a Ladciach.

Vlani v apríli sa rozbehli práce aj na modernizácii takmer 9-kilometrového železničného úseku Beluša – Púchov za viac ako 99 mil. eur a s ich ukončením sa plánuje na jar 2015. Zmodernizované budú aj železničné stanice v Beluši a Púchove. Minister dopravy Ján Počiatek už schválil v apríli poskytnutie nenávratného finančného príspevku na tento projekt zo zdrojov Európskej únie.

Najnovšie zmodernizovaný je traťový úsek Nové Mesto nad Váhom – Zlatovce v dĺžke 17,5 kilometra. Na tomto úseku bol vybudovaný nový železničný tunel Turecký vrch dlhý 1 775 metrov, ktorý je v predčasnom užívaní od júla minulého roka. Z celkových oprávnených nákladov projektu vo výške 230 miliónov eur Európska únia preplatí Slovensku vyše 195 miliónov eur. Európska komisia schválila žiadosť o finančný príspevok na projekt tohto roku v apríli.

,,Našim cieľom je postupne zmodernizovať celú železničnú trať z Bratislavy do Košíc a zo Žiliny smerom na hranice s Poľskom,“ povedal minister Počiatek. Bezpečná a ekologická železničná doprava tak podľa neho opäť získa konkurenčné výhody vo verejnej osobnej i nákladnej doprave.

Pripravovaný projekt zavedenia zdvíhacích plošín na vybraných štyridsiatich železničných staniciach zjednoduší imobilným cestujúcim nastupovanie, resp. vystupovanie pri cestovaní vlakom. Ide o spoločný projekt ŽSR, ktoré sú prijímateľom finančnej pomoci, a Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. Zamestnanci osobného vlakového dopravcu budú plošiny obsluhovať. Tento projekt sa má realizovať do roku 2015 aj s využitím finančných prostriedkov Európskej únie.

Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 – 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.

Prioritné osi OPD:
PO1 – Železničná infraštruktúra
PO2 – Cestná infraštruktúra (TEN-T)
PO3 – Infraštruktúra intermodálnej prepravy
PO4 – Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov
PO5 – Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy)
PO6 – Železničná verejná osobná doprava
PO7 – Technická pomoc

Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD „Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013“ je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

bx

K téme

Prvýkrát v histórii budú vlaky medzi Bratislavou a Košicami premávať každú hodinu Cesta k modernizácii Železničnej spoločnosti Slovensko

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Financie

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.