Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
21. júna 2013 PR správyOstatné od PRservis.skSITA Diskusia()

Znalosti pomáhajú rozvíjať podnik

BRATISLAVA 21. júna – Dnes prijal minister školstva, vedy, výskumu a športu SR Dušan Čaplovič profesora Štefana Kassaya, predsedu Dozornej rady I.D.C.Holding, a.s.

Na úvod stretnutia profesor Štefan Kassay predstavil pentalógiu Podnik a podnikanie a jej hlavný zmysel napomôcť šíreniu najnovších znalostí na všetkých úrovniach vzdelávania.

V tejto súvislosti minister Čaplovič pripomenul nevyhnutnosť pružnej reakcie na aktuálne spoločenské potreby a povedal: „Aj na ministerstve školstva pripravujeme zásadné reformy orientované práve na rozvoj aktuálnych potrieb vo všetkých oblastiach priemyslu. Dnes sú už všeobecne známe a široko diskutované. A čo je potešiteľné, nachádzajú priaznivú odozvu predovšetkým medzi študentmi, ktorí si potrebu navrhovaných zmien uvedomujú.“

V súlade so slovami ministra predostrel predseda Dozornej rady I.D.C.Holding, nový projekt, ktorý je v štádiu realizácie. Cieľom projektu je rozšíriť výrobné kapacity a zabezpečiť tvorbu nových pracovných miest v I.D.C. Holding, a.s. „Rozpočtové náklady prvých etáp projektovaných kapacít sa odhadujú vo výške 55 milióna eur. V prípade ďalšieho priaznivého vývoja exportných aktivít v budúcnosti je pripravená rozšírená alternatíva pre rozvoj podniku,“ uviedol Štefan Kassay na stretnutí.

Minister Dušan Čaplovič sa zaujímal o to, čomu sa pripisuje takýto úspech spoločnosti v súčasnej zložitej ekonomickej situácii. „Akcionári spoločnosti majú dlhodobý záujem o reinvestíciu maxima výnosov a vďaka tomu podnik rastie medziročne približne o 14 %,“ vysvetlil Štefan Kassay.

V tomto zmysle sa rozvinula diskusia, kde Kassay informoval ministra podrobnejšie o samotnom projekte, ktorý sa pripravoval niekoľko rokov. Prvé štádium prípravy rátalo iba s rekonštrukciou a inováciami existujúceho výrobného parku na základe zjednodušenia logistiky a koncentrácie výrobných procesov na jednom mieste. Všetky alternatívy nakoniec viedli nie k rekonštrukcii, ale k výstavbe nového

Ďalej profesor Kassay uviedol, že rozhodujúcim v tomto snažení je neustále štúdium súčasných možností na úrovní podnikov svetovej triedy a posúdenie toho, či skúsenosti z iných riešení sú využiteľné v našich konkrétnych podmienkach. Významným faktorom úspechu je pružná reakcia a bezprostredná aplikácia nových znalostí do výrobnej praxe. Preto je pre podniky veľmi dôležité, aby noví absolventi vysokých škôl a univerzít, boli pripravení na nové podnikateľské prostredie. Aby už počas štúdia získali dostatok praktických skúseností a boli spôsobilí zapojiť sa do zmien, ktoré sú mimoriadne rýchle a vyžadujú si pružnosť v rozhodovaní. A samozrejme vo využití nových riešení v našich podnikoch. Odborne povedané, veda sa tak stáva hýbateľnom spoločenských procesov a rozhodujúcim spôsobom umožňuje všestranný spoločenský rast. Na záver Kassay povedal: „Pravda, bez vynikajúceho kreatívneho a zodpovedného manažmentu by to nebolo možné.“

A to v zmysle jasne formulovanej vízie a stanovenia alternatívnych strategických cieľov a súčasne umožniť manažmentu konať podľa vlastného uváženia. Na záver stretnutia profesor Kassay, autor pentalógie Podnik a podnikanie, odovzdal ministrovi školstva všetky doteraz vydané zväzky v piatich jazykoch.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk.

K téme

Kaufland si udržal postavenie lídra na ceste k nulovému odpadu Udržateľný cestovný ruch a regionálny rozvoj: Inšpirácie z Nórska

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Ostatné

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.