Predaj hybridov Honda dosiahol 1 milión kusov
BRATISLAVA 22. októbra – Spoločnosť Honda Motor Co., Ltd. oznámila, že súhrnný celosvetový predaj hybridných vozidiel prekročil ku koncu septembra 2012 hodnotu 1 milión kusov. Tento mílnik bol dosiahnutý 12 rokov a 11 mesiacov od začatia predaja prvej generácie modelu Insight v Japonsku v novembri 1999. Tento model vtedy dosahoval spotrebu 35 km/litr paliva (2,85 l/100 km)*, čo bola najnižšia hodnota medzi všetkými sériovo vyrábanými automobilmi poháňanými benzínovým motorom.
* Merané v režime 1015 na vozidle s paťstupňovou manuálnou prevodovkou
Vďaka unikátnym vlastnostiam originálneho, ľahkého a kompaktného hybridného systému Honda IMA (Integrated Motor Assist) značka postupne rozširovala ponuku svojich hybridných modelov a v súčasnosti predáva osem hybridných modelov v približne 50 krajinách na celom svete (3 modelov v Európe: Honda Jazz Hybrid, Honda Insight, Honda CR-Z.
V máji tohoto roku začala spoločnosť Honda výrobu hybridných modelov v regiónoch mimo Japonska – po spustení výroby modelu Acura ILX Hybrid v USA nasledovalo v júni začatie výroby modelu Jazz Hybrid v Thajsku. Okrem toho Honda plánuje začať ešte v priebehu roku 2012 výrobu modelu Jazz Hybrid v Malajsii, aby bola zaistená rýchlosť a dostupnosť dodávok pre zákazníkov v Ázii, kde se do budúcnosti očakáva nárast záujmu o úsporné vozidlá. Vďaka krátkej dopravnej vzdialenosti sa zároveň znížia celkové emisie CO2.
Okrem ďalšieho vývoja aktuálnej ponuky hybridných modelov vybavených hybridným systémom IMA s jedným elektromotorom chystá značka Honda nové hybridné vozidlá strednej veľkosti, ktoré budú vybavené hybridným systémom s dvoma elektromotormi. Modely NSX a Acura RLX a nástupca modelu Legend, ktorý bude zanedlho predstavený v Japonsku, naviac získajú mimoriadne úsporný a výkonný hybridný systém s tromi elektromotormi Sport Hybrid SH-AWD® (Super Handling All Wheel Drive), ktorý týmto vozidlám poskytne športové jazdné vlastnosti spoločne so špičkovou spotrebou paliva.
V súlade s našim globálnym ekologickým sloganom „Blue Skies for Our Children” (Modrá obloha pre naše deti) mieni spoločnosť Honda pokračovať vo svojej snahe a zvyšovať trhový podiel hybridných vozidiel s cieľom znížiť celkové emisie uhlíku produkované ľudskou činnosťou.
PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .
bx