Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
24. septembra 2012 PR správyZdravie od PRservis.skSITA Diskusia()

Deti sa budú učiť zdravo jesť

BRATISLAVA 24. septembra – Zabezpečiť zdravé stravovanie pre deti bude v tomto školskom roku vďaka novému projektu VITAFIT oveľa jednoduchšie. V rámci projektu v špeciálnych vzdelávacích kútikoch, umiestnených vo vybraných predajniach Tesca, deti získajú zábavnou formou informácie o zdravej výžive. Počas hry sa naučia, ako sa správne stravovať a prečo sú niektoré potraviny zdravšie než iné. Zároveň s projektom prichádza na pulty Tesco predajní nový rad produktov VITAKIDS, pripravených v spolupráci s odborníčkou na detskú výživu. Sú určené deťom od 6 do 12 rokov a pomôžu rodičom školákov pripraviť ľahko pre svoje deti výživné desiaty.

Počet obéznych detí prudko rastie
Podľa posledných odhadov má na Slovensku nadmernú hmotnosť 12 až 13 percent detí a mladistvých, až sedem percent je obéznych. Obézne deti majú zvýšené riziko vzniku cukrovky, ochorení kardiovaskulárneho systému, vysokého krvného tlaku a ďalších ochorení súvisiacich s nadmerným energetickým príjmom, ako sú stukovatenie pečene či vznik žlčníkových kameňov. „V poslednom období tieto čísla prudko rastú vo všetkých európskych krajinách. Situácia je preto alarmujúca a je celospoločenskou úlohou venovať sa včas prevencii a nie až liečbe následkov. Nárast obezity je spojený predovšetkým s nadmernou konzumáciou nekvalitnej potravy s vysokým obsahom tukov v kombinácii so sedavým spôsobom života. Mladá generácia uprednostňuje rýchlu konzumáciu potravín typu fast food a virtuálny svet. Namiesto športu sedia pred počítačom. Rodičia by si mali uvedomiť, že správne stravovacie návyky je nutné pestovať už od detského veku. Zle vyvážená strava môže spôsobiť rôzne zdravotné ťažkosti,“ vysvetlila odborníčka na detskú výživu MUDr. Iveta Čierna, PhD., ktorá spolupracovala s Tescom pri vývoji nového radu zdravých potravín pre deti VITAKIDS.

V kútikoch VITAFIT sa deti naučia zdravo jesť
Ako sa správne stravovať, prečo sú niektoré potraviny zdravšie než iné, aké jedlá dodajú telu silu sa deti počas hry naučia v špeciálnych vzdelávacích kútikoch VITAFIT vo vybraných predajniach Tesco. „Ide o prvý projekt vzdelávacích detských kútikov spoločnosti Tesco. Chceli sme zákazníkom priniesť niečo nové, čo im uľahčí nakupovanie a zároveň ich deti zábavnou formou získajú informácie o zdravej výžive,“ dodala Katarína Krišková, manažérka projektu Tesco VITAFIT a VITAKIDS.

Tesco kútiky VITAFIT budú otvorené pre deti od 6 do 12 rokov od 7. septembra až do polovice novembra v hypermarketoch Tesco Extra v Bratislave Zlaté piesky a v Banskej Bystrici na Zvolenskej ulici. Neskôr v septembri pribudne kútik aj v Košiciach na Trolejbusovej ulici. Kútiky budú k dispozícii každý piatok od 15.00 do 18.00 hod. a v sobotu od 9.00 do 12.00 hod. „Projekt je výnimočný tým, že zdravší spôsob stravovania približuje rodičom a deťom zážitkovou formou. Deti cez hry a súťaže začnú rozmýšľať o význame zdraviu prospešných potravín, o potravinách, ktoré by mali obmedziť, a o dôležitosti pitného režimu a tieto informácie začnú využívať pri svojom stravovaní. Podľa našej štúdie deti totiž preberajú čoraz viac zodpovednosti za zabezpečenie vlastného denného stravovania,“ povedala Dana Rušinová, správkyňa Nadácie pre deti Slovenska, ktorá pri príprave a prevádzke detských kútikov s Tescom spolupracuje. „Deťom sa budú v kútikoch venovať odborne vyškolení animátori, medzi nimi aj študenti medicíny, ktorí ich poučia o zdravom stravovaní,“ dodáva Dana Rušinová.

Potraviny VITAKIDS sú bez umelých prísad
Vzdelávací projekt o vyváženom stravovaní VITAFIT dopĺňa nový rad zdravých potravín pre deti VITAKIDS, ktorý je na slovenskom trhu jedinečný. Produkty sú vyrobené z najkvalitnejších surovín najmä od domácich dodávateľov a neobsahujú umelé prídavné látky ako farbivá, sladidlá či príchute. „Potraviny radu Vitakids sú vyvinuté špeciálne pre deti vzhľadom na ich potreby. Na vývoji tohto radu pracovalo Tesco s rôznymi dodávateľmi vyše roka pod odborným dohľadom odborníčky na detskú výživu MUDr. Ivetou Čiernou, PhD. Rodičia tak už nemusia striehnuť na obsah potravín pre deti a kontrolovať, čo im kupujú. Jednotné nápadné označenie nových produktov si poľahky všimnú v každom regáli,“ doplnil Miroslav Kepák, komerčný riaditeľ TESCO STORES SR, a.s. S logom VITAKIDS nájdu zákazníci v regáloch napríklad jogurty s cereáliami, ochutené mlieka, desiatové bagetky, chutné sušené hrozienka či šunku s nižším obsahom solí vyrobenú z kvalitného mäsa.

„Jedným z cieľov sociálnej zodpovednosti našej spoločnosti je, že sa snažíme našim zákazníkom ponúkať zdravé a kvalitné produkty a podporovať ich zdravý životný štýl. Chceme zákazníkov naučiť, aké jedlá sú najvhodnejšie pre ich deti z hľadiska vývinu ich organizmu. Rodičia by si mali uvedomiť, že jedlo konzumované v detstve má dôležitý vplyv na ďalší rast a vývoj telesných funkcií,“ dodáva Michal Dyttert, člen predstavenstva TESCO STORES SR, a.s.

Spoločnosť Tesco Stores SR, a. s., člen Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR, vstúpila na slovenský trh v roku 1996 a v súčasnosti prevádzkuje 126 obchodov, z toho 5 obchodných domov, 24 expresov, 60 hypermarketov, z toho 8 Extra, 37 supermarketov a 17 čerpacích staníc. Prevádzkuje tiež dve distribučné centrá na potraviny v Beckove a v Prešove a štyri obchodné centrá Galéria v Bratislave-Lamači, Trnave, Nitre a Dunajskej Strede, v ktorých je vyše 150 obchodov so zameraním najmä na módu, obuv, doplnky, ako aj široké spektrum služieb vrátane občerstvenia a možností zábavy najmä pre deti. So svojimi vyše 9 700 zamestnancami patrí spoločnosť Tesco k najväčším súkromným zamestnávateľom na Slovensku. Základom filozofie spoločnosti Tesco je poskytnúť zákazníkovi najvyššiu kvalitu za najlepšiu cenu a stať sa obchodom pre všetkých.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

ax

K téme

Lidl otvoril druhú predajňu v Rimavskej Sobote Diskontný reťazec prináša skutočného ducha Vianoc s oscarovým režisérom

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Zdravie

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.