Pivovarníci a zdravotníci pripravili Deň zodpovednosti
BRATISLAVA 26. júna – Úrad verejného zdravotníctva SR v spolupráci so Slovenským združením výrobcov piva a sladu pripravili kampaň za zodpovednú konzumáciu alkoholu – Deň zodpovednosti. Ako na tlačovej besede informoval vedúci odboru podpory zdravia Úradu verejného zdravotníctva Róbert Ochaba zámerom kampane je prevencia nadmerného užívania alkoholických nápojov.
„Je to pilotný projekt a Deň zodpovednosti je prvou spoločnou kampaňou orgánov verejného zdravotníctva a profesijného združenia,“ uviedla prezidentka Slovenského združenia výrobcov piva a sladu Júlia Hurná. Doložila, že sa snažili vyhnúť mentorovaniu, ale naopak chcú viesť kampaň nevtieravo, vniesť do nej hravé a zábavné prvky. Ak verejnosť zareaguje pozitívne a Deň zodpovednosti bude úspešný, radi by ho zopakovali aj v budúcnosti.
„Počas kampane 2. júla v 36 slovenských mestách na vyhradených frekventovaných miestach stretnú obyvatelia odborných pracovníkov z regionálnych úradov verejného zdravotníctva, ktorí budú poskytovať informačné letáky, špeciálne poradenstvo a vykonávať bezplatné pečeňové testy,“ informoval Ochaba. Doložil, že budú hovoriť o prevencii a súčasne budú informovať o následkoch nadmerného pitia.
Ako informovali zástupcovia dvoch najväčších pivovarov na Slovensku nadnárodnej spoločnosti Heineken a spoločnosti Pivovary Topvar, a.s, ktorá je súčasťou nadnárodnej spoločnosti SAB Miller, ktoré spolupracujú na kampani, ak ste dospelí, a máte chuť na alkoholický nápoj, môžete ho vychutnať – ale zodpovedne. Podľa organizátorov kampane Deň zodpovednosti stačí sa len ku konzumácii alkoholu postaviť rozumne, dodržiavať pravidlá striedmosti.
V piatich slovenských mestách sa uskutočnia ukážky už existujúcich prevenčných programov realizovaných spoločnosťami Heineken a Topvar.
Kampaň podporuje aj šéf zdravotníckeho výboru NR SR Richard Raši, ktorý uviedol, že Slováci od 15-rokov a vyššie vypijú ročne v priemere 8,6 litra na hlavu. Podľa jeho názoru by to mal byť aj deň zodpovednosti rodičov za svoje deti, lebo nadmerné pitie u mladistvých je problém, ktorý trápi celé Slovensko.
„Za významný prostriedok prevencie proti nadmernému užívaniu alkoholu považujeme kvalitnú informovanosť, preto budú pracovníci regionálnych úradov verejného zdravotníctva ponúkať aj špeciálne letáky a ďalšie informačné materiály. Okrem toho vo vybraných mestách – v košickom, bratislavskom i žilinskom Auparku, prešovskom a trnavskom obchodnom centre Max stretnú návštevníci špeciálnu hliadku zloženú z anjela a policajtky, ktoré preveria znalosti ľudí a za správne odpovede poskytnú odmenu,“ informovala prezidentka Slovenského združenia výrobcov piva a sladu Júlia Hurná.
Viac informácii o kampani, o spôsoboch prevencie a pomoci nájdu záujemcovia na internetových stránkach www.uvzsr.sk, www.piterozumne.sk a www.promile.sk.
PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .
ax