Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
20. apríla 2012 PR správyCestovný ruch od PRservis.skSITA Diskusia()

Accor a jeho program trvalo udržateľného rozvoja – Planet 21

BRATISLAVA 20. apríla – Nakoľko Accor otvára každoročne 40 000 nových izieb, plánuje spojiť svoj vývoj a rast s rešpektom k životnému prostrediu a miestnym komunitám tak, že zahrnie všetky svoje hotely a klientov do nového programu trvalo udržateľného rozvoja – Planet 21.

Dnes sa začína písať nová stratégia trvalo udržateľného rozvoja skupiny Accor prostredníctvom programu PLANET 21. Názov je prevzatý z programu Agenda 21, ktorý mal jasne definované ciele a bol podpísaný v Rio de Janeiro v roku 1992. Pripomína nám, že je nevyhnutné riešiť narastajúce obavy 21. storočia: je potrebné zmeniť naše metódy výroby a spotreby, aby sme ochránili ľudstvo a ekosystémy. PLANET 21 sa skladá z 21 záväzkov a rovnakého počtu kvantifikovaných cieľov, ktoré si Accor stanovil do roku 2015, vrátane: školení zamestnancov v prevencii ochorení v 95% hoteloch, preferencii vyváženého stravovania v 80% zariadeniach, používania ekologických výrobkov v 85% hoteloch, či zníženia spotreby vody o 15% a energie o 10% vo vlastných i prenajatých hoteloch.

„V čase, keď skupina vstupuje do fázy dynamického rozširovania, je naším cieľom stať sa globálnou referenciou v hotelovom priemysle a opätovne zdôrazňujeme náš záväzok rásť zodpovedne, aby sme vytvárali hodnoty pre všetkých. S programom PLANET 21, stanovujeme udržateľnosť v ubytovaní a stravovaní za základ stratégie, vývoja a inovácií. Som presvedčený, že trvalo udržateľný rozvoj nás privedie k novému obchodnému modelu. PLANET 21 nám prináša výhodu konkurencieschopnosti našich značiek, príťažlivosť pre našich klientov a partnerov a vernosť našich zamestnancov,“ hovorí Denis Hennequin, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Accor.

Od roku 1994, keď v skupine Accor vzniklo environmentálne oddelenie, bolo prijatých viacero riešení, ktoré prispievajú k rozvoju miestnych komunít, znižovaniu spotreby vody, energie a ekologickej stopy hotelov. S PLANET 21, Accor opätovne potvrdzuje odhodlanie umiestniť trvalo udržateľný rozvoj do srdca svojich aktivít. Základom pre dosiahnutie 21 záväzkov určených skupinou, je zapojiť klientov, aby sa sme dosiahli rýchlejší pokrok a znásobili náš účinok.

Nová stratégia PLANET 21 obsahuje preto program informovania hostí a nabáda ich, aby prispievali k opatreniam jednotlivých hotelov. Od rezervácie izby až po reštauračné služby, pre hostí je pripravené bohaté a rôznorodé spektrum vzdelávacích odkazov, ktorých cieľom je povzbudiť ich, aby sa prostredníctvom niekoľkých jednoduchých gest programu aktívne zúčastnili. Tón správ je príjemný a premyslený, s cieľom povzbudiť klientov k účasti bez toho, aby sa cítili previnilo.

Z dôvodu garancie dôveryhodnosti tohto programu, hotely môžu využívať označenia PLANET 21, len ak dosahujú stanovenú úroveň plnenia v oblasti udržateľného rozvoja, hodnoteného podľa zoznamu 65 kontrolných bodov alebo sú uznané externými certifikáciami.

Vzhľadom na to, že už nie je možné riešiť problémy trvalo udržateľného rozvoja čisto intuitívnym spôsobom, Accor vykonal dva úplne nové medzinárodné prieskumy, aby získal komplexné a objektívne informácie. Skupina realizovala v roku 2011 štúdiu o svojej ekologickej stope, ktorá jej umožnila presne zmerať najdôležitejšie dopady, definovať priority pre ďalšiu činnosť a identifikovať nové výzvy. Predchádzal jej prieskum očakávaní medzinárodných hotelových hostí, ktorý preukázal, že trvalo udržateľný rozvoj je rastúcim kritériom výberu hotelov pre business klientelu, aj pre dovolenkujúcich hostí.

Sophie Flak, výkonná viceprezidentka pre trvalo udržateľný rozvoj a akadémie pre Accor dodáva: „70% našich najväčších klientov dnes začleňuje kritériá trvalo udržateľného rozvoja do politiky svojich dodávateľov a jeden z dvoch zákazníkov tvrdí, že toto kritérium berie do úvahy pri výbere hotela! Využili sme tieto zistenia pri zavádzaní programu PLANET 21: je to sociálny, spoločenský a environmentálny program s presnými cieľmi, ktorý spája našich zamestnancov a ponúka hosťom možnosť zúčastniť sa ho.“

Patronát PLANET 21 – Tristan Lecomte, zakladateľ Alter Eco a Pur Projet
V rámci 21 cieľov svojho programu, sa Accor rozhodol sústrediť na starostlivosť o ekosystémy, v ktorých sa nachádzajú jeho hotely. Stal sa priekopníkom v zalesňovaní, financoval výsadbu viac ako dvoch miliónov stromov. Úspory dosiahol vďaka zníženiu nákladov na pranie, zásluhou zodpovedného správania svojich hotelových manažérov a hostí.
Pri urýchlení rozvoja tohto programu sa Accor opiera o odbornosť Tristana Lecomta, zakladateľa Alter Eco a Pur Projetu a experta na rozvoj komunitných projektov zalesňovania. „PLANET 21 dokonale zodpovedá prístupu Pur Projet. S prínosom hostí sa hotely priamo zúčastňujú na ochrane životného prostredia a rozvoji miestnych komunít. Mojim cieľom je podporiť rozvoj tohto programu dôkladnejšou a lokálnejšou integráciou vo všetkých líniách podnikania skupiny,“ hovorí Tristan Lecomte.

Accor potvrdzuje programom PLANET 21 svoju ambíciu vybudovať hotelový priemysel na udržateľnom základe zvýšenou mobilizáciu svojich hostí, zamestnancov a partnerov.

Accor, špičkový operátor hotelov po celom svete a líder na európskom trhu, je prítomný v 90 krajinách s viac ako 4 400 hotelmi a 530 000 izbami. Vďaka širokému portfóliu značiek spoločnosti Accor – Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio, ibis, all seasons/ibis styles, Etap Hotel/Formule 1/ibis budget, hotelF1 a Motel 6 – poskytuje rozsiahlu ponuku od luxusného po ekonomický segment. Skupina má po celom svete 145 000 zamestnancov a svojim klientom a partnerom ponúka know-how a odborné skúsenosti získané počas 45 rokov.

PR Servis je komerčný informačný servis určený na publikovanie tlačových správ, informácií, vyhlásení a oznamov určených médiám a verejnosti. Texty sú vysielané v znení, dodanom klientom, bez redakčnej úpravy. Agentúra SITA je distribútorom týchto informácií a za ich obsahovú a štylistickú úroveň nezodpovedá. E-mail: prservis@sita.sk .

yv

K téme

Accor sa mení na AccorHotels, transformácia skupiny napreduje F&F a Tesco Online nákupy sú opäť najdôveryhodnejšie značky Slovákov

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Cestovný ruch

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.