Jazdenkám sa darilo aj vo februári, AURES aj vďaka tomu za posledných 12 mesiacov predal už 100-tisíc áut
14.3.2024 – Február v AURES-e opäť priniesol historické predaje, rekordy padali v každej krajine.
Sieť autocentier AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont, prevádzkovaná spoločnosťou AURES Holdings, za uplynulých 12 mesiacov, od marca 2023, dosiahla magickú hranicu 100-tisíc predaných vozidiel. K tomuto výsledku skupine významne pomohli rekordné predajné čísla v januári a februári tohto roku, ktoré prepísali historické tabuľky od roku 1992. O pokračujúcom trende rastu trhu s ojazdenými autami svedčia aj prvé marcové dni.
„Najteplejší február od roku 1961 a aj deň navyše nám pomohli k absolútnym historickým predajným rekordom v prvých dvoch mesiacoch tohto roku. Bez dobrej prípravy by to ale, samozrejme, nešlo. Za vysokými predajmi je samozrejme aj posilnenie výkupu a nedávne rozšírenie ponuky v sieti AAA AUTO, Mototechna a Auto Diskont na 14 000 áut,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva spoločnosti AURES Holdings, ktorá medzinárodnú sieť prevádzkuje.
TOP 10 najpredávanejších áut v sieti AAA AUTO a Mototechna vo februári 2024
Česko
Poľsko
Slovensko
1.
Škoda Octavia
Opel Astra
Škoda Octavia
2.
Škoda Fabia
Škoda Octavia
Škoda Fabia
3.
Škoda Superb
Kia Sportage
Kia Ceed
4.
VW Golf
Ford Focus
VW Golf
5.
VW Passat
Nissan Qashqai
VW Passat
6.
Hyundai i30
Toyota Yaris
Kia Sportage
7.
Hyundai Tucson
Škoda Fabia
Škoda Superb
8.
Škoda Kodiaq
VW Golf
Ford Focus
9.
Kia Ceed
Kia Ceed
Hyundai i30
10.
Škoda Karoq
Opel Corsa
Hyundai Tucson
Celkový predaj takmer 16,5-tisíc vozidiel za január a február je najlepším výsledkom skupiny od roku 1992, ktorý prekonal aj ten doposiaľ najlepší minuloročný. Za posledných päť rokov AURES zvýšil predaj za prvé dva mesiace roka o 2 000 vozidiel. Február bol navyše rekordný vo všetkých troch krajinách, kde AURES vozidlá predáva, teda na Slovensku, v Česku aj v Poľsku.
V predajoch vedú štandardne Škodovky. Na Slovensku ale medziročne výrazne stúpol záujem o Fordy (o 46 %), v Poľsku o Toyoty, ktoré sa s viac ako 19 % nárastom posunuli až na 2. priečku najpredávanejších značiek. V Česku sa zvýšil záujem o modely Hyundai (o 22%). V prípade karosérií sa v Česku o 33 % zvýšil dopyt po viacmiestnych automobiloch, najčastejšie išlo o Ford Tourneo Custom. V celej skupine však rastie záujem aj o pick-upy, čo súvisí s kontinuálne rastúcim dopytom v segmente B2B, teda podnikateľov, živnostníkov a firiem. Najviac u tohto typu áut vzrástli oproti vlaňajšku predaje na Slovensku, a to o 29 %. V Poľsku sa zase o 25 % zvýšili predaje dodávok.
Spoločnosť za zvýšením predaja áut vidí, okrem silného dopytu a dobrého februárového počasia, najmä neustále zvyšovanie kvality zákazníckeho servisu a rozvoj digitalizácie firmy. Oba faktory podľa Karolíny Topolovej stoja za zvyšovaním hodnoty indexu zákazníckej skúsenosti NPS (Net Promoter Score) a hodnotenia jednotlivých autocentier vo vyhľadávači Google, ktoré je v susednom Česku už v priemere nad hodnotou 4,5. „Súčasný vysoký dopyt sa nám darí uspokojovať vďaka našej robustnej výkupnej infraštruktúre, ktorá využíva nástroje AI a strojového učenia. Pri predaji nám potom pri obsluhe zákazníkov pomáha generatívna umelá inteligencia,“ dodala Karolína Topolová.
Informačný servis