Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
101588_directmail l s premiera_maj 2023_a4.jpg
9. mája 2023 SprávySlovensko od PRservis.skSITA Diskusia()

Deň radosti, alebo Pesimista a Optimista v 21. storočí

9.5.2023 – Štúdio L+S vracia do svojho repertoáru slávnu hru dvojice Milan Lasica a Július Satinský. Od pôvodnej premiéry v roku 1986 sa toho veľa zmenilo, ale optimisti aj pesimisti zostávajú. Za tridsaťsedem rokov od uvedenia odišli do zabudnutia pojmy ako ROH, plenárky, národný výbor, ale prišli nové, preto text bolo nevyhnutné aktualizovať.

„Keď Milan Lasica dramaturgicky upravil text hry Skaza Titaniku, dal ho trojici Kubovčík – Malachovský – Vosátko so slovami „chlapci, robte si s ním, čo chcete“. A oni to naozaj urobili a senzačne. A tak im po premiére, len tak medzi rečou, ako to vedel iba on, povedal, že by si mohli skúsiť aj Deň radosti. A stalo sa,“ objasňuje výkonný riaditeľ Štúdia L+S, Pavol Danišovič.

Hra, v ktorej Pesimista neverí, že by Deň radosti mohlo niečo prekaziť a Optimista pevne verí, že to nevyjde je plná paradoxov a ironického nadhľadu. Takže na jednej strane nič nové, na strane druhej aktualizácia sa priam pýta…

„Je to pre nás veľká výzva aj zodpovednosť, od začiatku nám bolo jasné, že to treba urobiť inak. Posun do 21. storočia je komplexný, v texte, v scéne, v celkovom vyznení,“ hovorí režisér a v tomto prípade aj scénograf, Karol Vosátko. Kostýmy navrhla Renáta Ormandíková, hudba vychádza z pôvodných pesničiek Jara Filipa. Jeho úlohu stvárni herec a hudobník RND, Jozef Adamčík. Sväťo Malachovský a Michal Kubovčík si podelili úlohy Optimistu a Pesimistu. Ako, to sa dozviete až na predstavení. Ak vôbec…

Premiéra bude v nedeľu, 21. mája v Štúdiu L+S.

40.divadelnú sezónu podporujú:

Generálny partner: Budamar Logistics, a.s. – medzinárodná zasielateľská a logistická spoločnosť

Hlavní reklamní partneri: Adamec&Adamec, Česká mincovna, LGM, R-media a VUJE

Reklamní partneri: Barzzuz, Codes Creative, hotel Tatra, Mediatech

Mediálni partneri: Rádio Melody, denník Pravda, Ženský čas, Plní elánu, webnoviny.sk, zoznam.sk

Predajca vstupeniek: predpredaj.sk

K téme

F&F a Tesco Online nákupy sú opäť najdôveryhodnejšie značky Slovákov Po Dobre, Smrti, či Snoch prichádza Mágia ako zdroj zla

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Slovensko

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.