Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
101240_gettyimages 1360521208 676x423.jpg
21. marca 2023 SprávySlovensko od PRservis.skSITA Diskusia()

Natívny článok verzus PR článok: Do ktorého z nich sa naozaj oplatí investovať?

21.3.2023 – Natívny článok a PR článok sa často zamieňajú. Aj keď v oboch prípadoch ide o reklamu, ich efektivita je rozdielna. Do ktorého formátu sa oplatí investovať a nejde len o vyhodené peniaze?

Ste unavení zo záplavy reklám, ktoré v on-line prostredí pôsobia rušivo? Hľadáte hodnotný a pútavý obsah, ktorý vám poskytne cenné informácie či pomôže vyriešiť konkrétny problém? Väčšina z vás určite odpovedala na tieto otázky „áno“ a rovnako to vnímajú i vaši spotrebitelia. A práve v tomto spočíva čaro natívnych článkov.

Natívny článok verzus PR článok

Natívny článok predstavuje efektívny marketingový nástroj, ktorý nie je vnímaný ako rušivá reklama, ale ako prirodzená súčasť webovej stránky vydavateľa. Ide síce o platený obsah publikovaný v konkrétnom médiu, prostredníctvom ktorého chcete zviditeľniť vaše podnikanie, no to si čitateľ vôbec neuvedomuje.

Cieľom PR článkov je propagovanie značky a často je to zrejmé už z nadpisu alebo úvodu. Veľakrát ide o nudný opis produktov či promo spoločnosti, ktoré nedáva čitateľovi žiadnu pridanú hodnotu.

Natívny článok a jeho skutočné výhody

Toto sú tri hlavné dôvody, prečo čoraz viac marketérov využíva natívny článok na propagáciu značky:

Je zaujímavý. Natívny článok udržiava pozornosť čitateľov a poskytuje SEO výhody, t.j. zvyšuje návštevnosť webu a pomáha k dlhodobej čitateľnosti bez nutnosti neustále platiť za ďalšie reklamné kampane. Natívny článok je síce drahší, ale ide o investíciu, ktorá má dlhodobý pozitívny dosah na vaše podnikanie.
Je efektívny. Natívna reklama jednoducho funguje. Podľa OutBrain si natívne reklamy spotrebitelia prezerajú o 53 percent viac ako PR články a vytvárajú 18 percentný nárast nákupného zámeru.
Vzbudzuje pozitívne emócie. Podľa štúdie Stanfordskej univerzity z roku 2018 natívny článok zvyšuje obľúbenosť značky. Štúdia Time Inc. z roku 2017 navyše zistila, že dvaja z troch spotrebiteľov dôverujú natívnemu článku viac než tradičnej reklame.

Natívna reklama je teda skvelý spôsob, ako prilákať väčšie publikum a zaujať spotrebiteľov tak, ako to tradičná reklama nedokáže. Medzi slovenské média, ktoré navrhujú natívnu kampaň na mieru a zároveň ju distribuujú na najčítanejšie média na Slovensku, patrí napríklad Slovenská tlačová agentúra SITA.

Informačný servis

K téme

Zaujmite svoju cieľovú skupinu a objavte skrytú silu natívnej reklamy Kedy vzniká nebezpečný nedostatok vitamínu C? Toto by sme mali vedieť

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Slovensko

SITA.sk

© Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené bez obmedzení.