Slovákov trápi sústavné zdražovanie, Kaufland preto dlhodobo znížil ceny potravín bežnej spotreby
20.3.2023 – Slovenské domácnosti si môžu aspoň trochu vydýchnuť. V obchodnom reťazci Kaufland budú od 20. marca 2023 nakupovať potraviny výhodnejšie než doteraz. Dlhodobé zlacnenie sa týka vyše sto položiek v sortimente ako mlieko, maslo olej, ryža či cestoviny.
Vlnu masívneho zdražovania si slovenskí spotrebitelia všimli najmä počas posledných mesiacov. Za nárast cien je zodpovedná predovšetkým zvýšená cena energií, nárast cien komodít na medzinárodných trhoch a tiež vysoká miera inflácie, ktorá v krajine počas roku 2022 dosiahla priemernú úroveň 12, 8 %, pričom v januári tohto roku sa stihla vyšplhať až na 15,2 %.Podľa údajov Štatistického úradu SR sa to prejavilo špeciálne pri potravinách, ktorých ceny sa zvýšili o 19,3 %. Najväčší vplyv na rodinné rozpočty mal nárast cien mäsa o vyše 18 % a mlieka, syrov a vajec o viac ako 20 %. Spôsobilo to prievan v peňaženke väčšiny Slovákov, ktorí pri nákupoch stále častejšie počítajú, čo si môžu alebo už nemôžu dovoliť. Posledné slovo má totiž obsah peňaženky a stav na účte.
„Kaufland si uvedomuje, že prudký nárast cien znamená aj zásadný zásah do rodinného rozpočtu mnohých slovenských domácností. Preto sme sa rozhodli, že od 20. marca 2023 v našom obchodnom reťazci zlacnie viac ako sto potravín bežnej spotreby, ktoré zákazníci nakupujú najčastejšie. Ide o dlhodobé zníženie cien, ktoré sa týka tovaru zo sortimentu čerstvých potravín ako chlieb, mlieko či zemiaky a tiež trvanlivých potravín,“ vysvetľuje Richard Bendík, riaditeľ nákupu v spoločnosti Kaufland Slovensko.
Zlacnenie si zákazníci všimnú
Zlacnené produkty bežnej spotreby, medzi ktorými sa nachádzajú aj tie, o ktoré spotrebitelia prejavujú väčší záujem najmä v súvislosti s blížiacou sa Veľkou nocou, budú vo všetkých 75 predajniach špeciálne označené pečaťou „Protiinflačná garancia“. „Verím, že zníženie cien pri obľúbených produktoch naši zákazníci ocenia,“ pokračuje Richard Bendík. „Chceme, aby si aj napriek vysokej miere inflácie, ktorá zasiahla verejné aj rodinné financie, mohli dopriať kvalitné a čerstvé výrobky, ktoré Kaufland v predajniach ponúka.“
Obchodný reťazec dlhodobo spolupracuje aj s domácimi dodávateľmi a podľa prieskumov GfK z roku 2022 je lídrom medzi maloobchodnými reťazcami v počte vystavení slovenských výrobkov. Regionálnym výrobcom tak poskytuje nielen garanciu stáleho odbytu, ale je pre nich aj férovým partnerom. Aj vďaka tomu už nákup kvalitných potravín zákazníkom Kauflandu výrazný škrt cez rozpočet neurobí.
Informačný servis